Saturday, March 15, 2008

nostalgia

kau punyai nostalgia?

aku ada. nostalgia. dan mulai hari ini, selepas suatu perisiwa yang membangkit nostalgia, aku telah ambil keputusan untuk revive nostalgia milik aku. nostalgia antara aku dan Dia.

hari ini perasaan aku berbunga-bunga tak ubah seperti dua tahun tahun terdahulu. atau mungkin tiga. suatu rasa yang mengheret aku begitu hampir dengan Dia, ArRahman ArRahim. begitu Pengasih Dia, membawa aku meneliti nostalgia didikan tarbawi-Nya dengan cara yang paling seni. kau tahukah bagaimana perasaan ini? perasaan ini terlalu indah. pernahkah duduk-duduk di padang luas saujana, sambil menikmati semilir angin pagi dan menatap bunga-bunga pelbagai warna ceria, dilatari langit biru? begitulah perasaan itu. damai. tenang dan selamat. seolah Dia sedang menuntun langkahan hidupku. tiada kerisauan, yang ada hanya ketenangan.

ketika Allah mengajak nabi dan sahabat mengenang nostalgia pertolongan-Nya ketika perang Ahzab, aku juga terkenangkan nostalgia pertolongan Allah mengeluarkan hati hitam zulumat lalu dicahayakan.

Tuhan, rasa ini akan aku simpan. izinkan ia terus di hati, berkekalan.

kamu bagaimana?

Fateh
1503
249am

No comments: