Monday, September 25, 2006

T o L o n G

Suatu waktu,
Aku telah bersumpah untuk tidak berpaling lagi pada rasa itu
Tidak akan akur lagi pada jahiliah itu
Tidak sesekali sesal pada keputusan itu
Tuhan, demi-Mu
Maka bantulah aku

Ya Tuhan, tolonglah
Jangan Kau palingkan semula aku pada jahiliah itu
Bunuhkanlah karat-karat itu
Kikiskan, gilapkan, sinarkan hatiku
Sungguh, aku ingin thabat atas jalan-Mu

Tuhan,
Jadikan cintaku hanya untuk-Mu,
Jadikan aku pejuang sabil-Mu
Jadikan syurga itu bayangan mindaku saban waktu
Kerana Engkaulah Tuhanku
Tetapkanlah hatiku pada-Mu
Jangan Kau palingkan hatiku setelah Kau hidayahkanku

Jiwa dan raga ini, ingin aku dedikasikan untukMu
Gagahkan aku memandang syurga di hujung jalan
Kala dugaanMu datang mengganggu
Kerana sungguh,
Aku ingin thabat atas jalan-Mu!

No comments: