Thursday, May 08, 2008

Seseorang

+ Teacher, harini birthday Raudah.
- Iya? Umur berapa ni? How old are you?
+ Seven. *Giggles*
- Oh no! You are old. Tak boleh banyak main-main lagi tau.
+ Yelah, nanti Raudah tak main-main dah. Teacher, aritu Raudah dapat A.
- Iye? Dah bagitau ibu?
+ Dah. Raudah dah bagitau ibu.
- Ibu bagi hadiah apa-apa tak? Ni birthday lagi ni… Ibu ada cakap apa-apa?
+ Ada! Ibu kata dia doakan Raudah. Supaya Raudah jadi anak yang solehah. Masuk syurga. Macam nama Raudah, Teacher. Teacher, Raudah pun doa Teacher masuk syurga.
- MashaAllah…

3 comments:

Anonymous said...

hurmmmmm.... sgt touchy... ain kata, best nyer jadik cikgu... saya pun cakap mcm tu... dan saya tambah lagi... ini macam kalu pun mau berenti lagi ka? hehehe... xder, gurau jer...

kami di el - fateh....

Anonymous said...

salam. huhu. slmt mengajar ek... ;D

mujahidahislam said...

Salam sofie,
sudah lama tidak bertanya khabar enti.
sudah bergelar teacher rupanya ^_^
smoga langkah kita di pandu oleh hidayah Allah dan diberkati-Nya, amiin.
Bila mahu menjenguk Adelaide? ^_^
walau tak pernah jumpa, harapnya, ana selalu dlm doa enti iA.