Saturday, October 21, 2006

Pada Waktu Yang Semakin Suntuk

Kurang lebih sepuluh minggu. Hanya itu masa yang dia ada untuk berleha-leha lagho. Selepas itu, dia tahu dia perlu pasrah. Dia perlu ke seberang, kembali ke gagang. Dia, yang dahulunya datang dengan seribu impian, kini perlu kembali ke gagang. Impian silam kini bertukar, cita-cita kini telahpun mengganti anganan yang disimpan.

Dengan baki masa yang terlalu suntuk, ditimbuni pula dengan pelbagai kongkongan duniawi dan ukhrawi. Wah, bagai tidak cukup putaran jam yang 24. Serasa mahu ditambah menjadi 29kah, 35kah, 44kah...

Dia begitu berharap, yang terlalu amat sangat sekali, bahawa dia dimatikan sebagai orang yang berbakti. Kemudian dihidupkan kembali sebagai penghuni taman yang mengalir di bawahnya sungai-sungai. Wallahi, cita-cita itu terlalu akbar! Pasak iman dalam dada masih goyah, masakan cita-cita menjadi realiti?

Hehe. Kamu tak faham tulisan saya? Abaikan. Baik kamu mengaji al-Quran, ada pahala! =)

4 comments:

rr2 said...

Hehe.
Saya paham!
Kak Saufiah dah nak balik Mesia

SaufiahAzZahrah said...

tak ah.
kak saufiah nak pergi berkayak je.
ehee. adik rr2 ni sape eh?

rr2 said...

Junior kak Saufiah kat Malaysia.
Kak Saufiah tak kenal pun kot.
Apapun Selamat Hari Raya dan..um..selamat berkayak ya!

SaufiahAzZahrah said...

juniOr?
betul ke tak kenal??
testinG skettt..
cube email akak.
kite tGk kenal ke tak kenal.
=)